28 lis 2011

po co mi to całe au pair?

Dziewczyny zazwyczaj robią sobie gap year po szkole średniej albo licencjacie. Ja robię sobie gap year pomiędzy studiami, a "dorosłym" życiem. Bo zdaję sobie sprawę, że teraz albo nigdy. Zawsze marzyłam o pobycie w UK dłuższym niż standardowe wakacyjne dwa tygodnie. Ale wcześniej jakoś nie było czasu, pomysłu, pieniędzy. Teraz nadszedł ten czas by spełnić swoje marzenie. Jestem na takim etapie w życiu, że wyjeżdżając tak naprawdę nic nie tracę, ale za to sporo zyskuje. Pracy nie ma, a przynajmniej nie takiej jaką bym chciała, bądź takiej która dawałaby mi jakąś nadzieję na finansową niezależność. Nie mam dzieci, zobowiązań, nie jestem szaleńczo zakochana. Nic mnie tutaj nie trzyma. Pewnie jest to też swego rodzaju ucieczka przed przyszłością, przed podejmowaniem decyzji, przed odpowiedzialnością... ale co mi tam. Romuald Cabaj napisał kiedyś, że ucieczka może być czasem dowodem wielkiej odwagi - i tego się będę trzymać!

1 komentarz:

  1. Jesteśmy na tym samym etapie życiowym;) Podpisuję się pod tym co napisałaś, z tą różnicą, że ja jestem zafascynowana Stanami, a ty UK. I wcale nie uważam, że jest to ucieczka przez podejmowaniem decyzji. To jest po prostu odważna i przez wielu nie rozumiana decyzja, bo w Polsce trzeba po studiach się hajtnąć, znaleźć pracę i ułożyć sobie życie, a my mamy odwagę zrobić inaczej.

    OdpowiedzUsuń