2 maj 2012

Postudiujmy sobie na Oxfordzie!

O ile mamy parę tysięcy funtów na koncie :) no i IQ co najmniej takie jak Doda ;)
Oxford to takie typowe angielskie miasteczko, tyle tylko, że wypełnione po brzegi Collegami należącymi do Oxford University. Z tego co się zorientowałam to każdy z nich udostępniony jest zwiedzającym. Ceny wejściówek to około 3-4 funty. Jako, że w dniu wycieczki nasze portfele cierpiały na niedobór gotówki, to zdecydowałyśmy się wejść tylko do Magdelen College. Dziewczyny stwierdziły, że wnętrza rodem z Harry'go Pottera - czy to prawda, nie wiem. Jestem zapewne jedną z nielicznych, które ani nie czytały, ani nie oglądały przygód młodego czarodzieja.


Swoją drogą to musi być niesamowite uczucie mieszkać w tych przepięknych kilkusetletnich budynkach ze świadomością, że studiuje się na jednej z najbardziej prestiżowych uczelni świata, którą kończyły chociażby takie osobistości jak Oscar Wilde, Kingsley Amis, Rowan Atkinson, Jonathan Swift, Hugh Grant czy też Bill Clinton.


Poza tym w Oxfordzie można zwiedzić także Christ Church, Oxford Castle, Museum of the History of Science czy też zrobić zakupy w sklepie Alicji z Krainy Czarów.


To teraz pora na Cambridge! W końcu moja host mum kończyła tę uczelnię, więc wręcz nie wypada mi jej nie zobaczyć ;)

5 komentarzy:

  1. będąc małą dziewczynką zobaczyłam gdzieś w telewizji tą właśnie uczelnie zobaczyłam i moja pierwsza myśl "jak podrosnę, będę się tam uczyć". Oczywiście wyszło jak wyszło. Ale naprawdę chciała bym tam pojechać i zobaczyć to wszystko..

    OdpowiedzUsuń
  2. Miejsce to ma zdecydowanie jakiś niezwykły klimat. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja mam pytanko jak dlugo jedzie sie z LOdynu do Oxford? jak z cena biletu i polaczeniami? ja tez na epwno sie tam wybiore jak juz bede w londynie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. swietnie! dzieki za odpowiedz:)

    mysle ze oxford bedzie moja pierwsza wycieczka kiedy juz zawitam do Londyny pozniej Cambridge. Jestem fanka harrego pottera i te widoki sa dla mnie znajome ( z hogwartu ;p) chociaz z drugiej strony zastanawialam sie czy by nie odlozyc sobie miast do zwiedzania na jesien zime a latem pozwiedzac wybrzeze - a mam kilka planow co do plaz angielskich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiedzanie wybrzeża to jak najbardziej dobry pomysł : Ja w niedzielę wybieram się do Brighton, i mam nadzieję, że uda mi się też wpaść w wakacje do Folkestone i Dover.
      W czasie zimy skupiłam się na Londynie, to teraz przyszedł czas na dalsze wycieczki :)

      Usuń